Švedska bira pesmu za „Evrosong“ po šezdeseti put

Šestonedeljna festivalska turneja započinje u Linćepingu, obići će još četiri švedska grada, dok će se finale održati 7. marta na nacionalnom fudbalskom stadionu „Frends arena“ u Stokholmu.

Za kartu za Roterdam bori se 28 kompozicija, a najboljih dvanaest će se u Stokholmu direktno suočiti za odlazak u Holandiju. 

„Melodifestivalen“ je najpopularniji izbor za predstavnike na „Evrosongu“ u Evropi. Osim švedskih gledalaca, takmičenje prate i obožavaoci „Pesme Evrovizije“ iz drugih zemalja, a veliki broj njih dolazi u Stokholm kako bi prisustvovali finalu. 

Festival je tokom 60 godina postojanja menjao format, ali se od 2002. organizuje festivalska turneja u šest švedskih gradova. Takmičenje se sastoji od četiri polufinala, baraža i velikog finala, a u produkcijskom smislu se ne razlikuje mnogo od „Evrosonga“.

Ovogodišnja polufinala održavaju se u Linćepingu, Geteborgu, Luleou i Malmeu. Dva polufinala se uvek održavaju u Geteborgu i Malmeu, koji su najveći gradovi posle Stokholma, dok se za preostale tri takmičarske večeri uglavnom biraju manji gradovi.

Ako niste prošli u finale, imate i „drugu šansu“

Iz svakog polufinala po dvoje najboljih takmičara odlazi direktno u finale, dok oni koji zauzmu treće i četvrto mesto odlaze u baraž, koji se naziva „Druga šansa“ (Andra chansen). 

Baraž će ove godine biti održan u Eskilstuni, a osmoro takmičara biće podeljeno u četiri duela. Pobednik svakog duela dobiće „drugu šansu“ i zajedno će sa direktnim finalistima nastupiti u Stokholmu.

U polufinalima i baražu glasaju samo televizijski gledaoci iz Švedske putem SMS-a i aplikacije na kojoj imaju pet besplatnih glasova za svaku kompoziciju, dok u finalu pored gledalaca o pobedniku odlučuju i članovi žirija iz osam zemalja koje se takmiče na „Evrosongu“.

Uvođenjem besplatne aplikacije za glasanje oboreni su rekordi u broju glasova gledalaca. U prošlogodišnjem finalu za učesnike je pristiglo 15.757.707 glasova, dok u Švedskoj živi oko deset miliona stanovnika.

Šveđanima je važno da pomognu ugroženima

 Ceo festival ima i humanitarni karakter. Gledaoci prilikom glasanja mogu da odluče da pošalju glas svom favoritu putem posebnog humanitarnog broja. Poruka će koštati više, ali taj novac odlazi u humanitarnu organizaciju javnog servisa “Radiohjälpen” koja prikuplja novac za ugrožene delove sveta još od 1939. godine.

Prošle godine su švedski gledaoci na ovaj način samo u finalu prikupili više od četiri i po miliona švedskih kruna, odnosno oko 47 miliona dinara. Novac je bio prikupljen kako bi se pomoglo u suzbijanju gladi u Jemenu.

Pesma koja prikupi najviše glasova žirija i publike biće izabrana za predstavnika Švedske na „Pesmi Evrovizije“, koji će nastupiti u prvom polufinalu ovog takmičenja, 12. maja u Roterdamu.

Izvor: rts.rs

Preporučene Vesti