IMPALA POZIVA TIKTOK DA OSIGURA POŠTENO PLAĆANJE KORIŠTENJA MUZIKE

DIGITALNE PLATFORME ISTOVREMENO SE POZIVAJU DA IZBEGNU NEŽELJENE POSLEDICE VLASTITIH STREAMING REFORMI

Tokom proteklih nekoliko nedelja, IMPALA je konsultovala članove o važnosti i vrednosti za njihovo poslovanje platformi kao što je TikTok, kao i o uticaju nedavnih reformi koje su predložili Deezer, Spotify i Apple, sa fokusom na ispravljanje postojećeg „jaza u vrednosti“ anomalije i da spreči stvaranje novih.

U svom planu reforme striminga, IMPALA je već naglasila potrebu za platformama, koje su tada nazvane „ekonomija trenutka“, kao što je TikTok, da bi radile sa nezavisnom muzičkom zajednicom kako bi se postigli pošteni uslovi licenciranja. Istovremeno, potrebno je uzeti u obzir pravila EU o veštačkoj inteligenciji i uzeti u obzir kako nezavisni izdavači vide ulogu ovih platformi na današnjem tržištu.

Helen Smit, izvršna direktorka IMPALA-e je prokomentarisala: „TikTok i druge platforme 'momentne ekonomije' su ključni partneri. Oni igraju važnu ulogu u našem muzičkom ekosistemu, a okvir licenciranja je jasan, platformama je potrebna dozvola za korišćenje muzike, uključujući sve derivate originalnih snimaka, kao i adaptacije koje stvara veštačka inteligencija. Novi okvir za regulisanje upotrebe veštačke inteligencije u Evropi takođe pomaže da se postave smernice za ove i slične situacije.”

Predsednik IMPALA-ine grupe za striming i izvršni direktor Everlasting Records i Popstock Distribuciones Mark Kitcatt je nastavio: „Kao što je navedeno u našem planu za striming, postoji hitna potreba da se obezbedi pravičan prihod od ovih vitalnih usluga. Shodno tome, IMPALA podržava poziciju UMG-a na TikTok-u, koji nastoji da postigne odgovarajuću procenu muzike.

Takođe odbacujemo argument da korišćenje muzike na TikTok-u ima veliku promotivnu vrednost. Nezavisni sektor je usvojio sličan pristup tokom godina, od MTV-a do Apple-a i Jutjuba. Ovde postoji veliki vrednosni jaz koji treba da se reši, ali pored toga ovo je takođe dobra prilika da se istraže novi načini generisanja i podele prihoda od distribucije digitalne muzike.”

Dan Vejt, predsednik Digitalnog odbora IMPALA-e i izvršni direktor Better Noise Music-a dodao je: „TikTok je u ključnoj fazi obnavljanja svojih ugovora o licenci gde može da pokaže da pravično ceni muziku na svojoj platformi. To je upotreba muzike koju treba platiti kao i svaku drugu. Pitanje promocije ovde nije relevantno. Želimo da nezavisne diskografske kuće, nosioci prava i muzičari budu pravedno plaćeni za korišćenje svoje muzike i da imaju iste povoljne uslove kao najveće svetske izdavačke kuće kada obnavljaju svoje licence. Zajednički rad celokupne muzičke industrije je ključni preduslov za postizanje što boljih uslova za korišćenje muzike na svim platformama“.

Drugi prioritet IMPALA-inih predloga za reformu striminga je rešavanje manipulacije i razvodnjavanja prihoda, a IMPALA ponovo potvrđuje svoj cilj rešavanja ovih pitanja i podrške uslugama koje su inovativne u ovoj oblasti. Manipulacija strimovanjem je problem oko kojeg se industrija već ujedinila, sa kodeksom za celu industriju koji osuđuje praksu potpisanu 2019. godine, dok je IMPALA naknadno objavila smernice za rešavanje manipulacije strimovanjem kao nastavak te inicijative. Neke platforme za striming su se već udružile sa inicijativom Music Fights Fraud Alliance predvođene nezavisnim distributerima, a članovi IMPALA-e cene što su Spotifi i Deezer uzeli u obzir same preporuke iz našeg plana za striming kada su definisali kako da se pozabave ovim negativnostima u sopstvenoj novoj distribuciji prihoda od streaminga.

Istovremeno, članovi IMPALA-e iz 32 zemlje potvrdili su da zajedno rade na sprečavanju neželjenih negativnih posledica po nezavisni muzički sektor koje bi ove nedavne reforme raspodele prihoda, koje su sproveli Deezer, Spotifi i Apple, mogle da izazovu, ističući da prilagođavanja još uvek mogu da donesu. da bi se izbeglo oštećenje. IMPALA ponavlja spremnost sektora da sarađuje sa platformama kako bi se izbegla šteta, posebno mladim muzičarima na početku karijere i muzičarima u manjim žanrovima, kao i starijim kataloškim i specijalizovanim žanrovima, a posebno manjim teritorijama i teritorijama gde su jezici manje dominantni. prevladati.

IMPALA poziva da sve promene u načinu raspodele prihoda budu pravilno procenjene od strane platformi u smislu uticaja koji stvaraju na celo tržište. Platforme su takođe pozvane da se o tome konsultuju i razgovaraju sa svojim partnerima iz nezavisnog sektora pre nego što donesu odluku.

Dario Draštata, predsednik upravnog odbora IMPALA i predsednik udruženja RUNDA, prokomentarisao je: „IMPALA podržava reformu koja je rezultat saradnje i koja je održiva i promoviše različitost. Istovremeno, tražimo hitna rešenja za rešavanje problema manipulacije i razvodnjavanja prihoda. Takođe moramo da se uverimo da su predlozi reformi fer za sve i nadamo se da će Merlinov nedavni dogovor sa Deezerom doprineti ovom cilju. Verujemo, na primer, da postoje jednostavna rešenja za probleme sa pragovima prihoda od striminga i nastavićemo naše konstruktivne diskusije sa platformama u ovom pravcu. Pronalaženje odgovora na ova pitanja će osigurati da platforme mogu još više napredovati na svim tržištima i u svim žanrovima, uključujući i one trenutno nerazvijene teritorije.

Posao korišćenja kratkih muzičkih snimaka na društvenim medijima nastavlja eksponencijalno da raste, generišući ogromno povećanje prihoda za platforme kao što je TikTok. Način na koji TikTok trenutno shvata svoju odgovornost u ovom pogledu izaziva zabrinutost širom sveta. TikTok je zabranjen u Indiji od 2020. godine, a Evropska komisija je prošlog meseca otvorila formalni postupak protiv platforme prema Zakonu o digitalnim uslugama u nekoliko oblasti, uključujući nezakonit i štetan sadržaj. U SAD postoji predlog da se vlasnik platforme BiteDance natera da proda TikTok, a slični pozivi se očekuju i u Evropi.

Članovi IMPALA-e se bave razvojem muzičkih karijera i prepoznaju ulogu društvenih mreža u muzičkom ekosistemu. Muzika je ključni sadržaj usluga koje pružaju ove platforme i značajan deo njihove vrednosti. Kao takva, vrednost muzike se mora poštovati i svima je od koristi da rade zajedno na održavanju i unapređenju te vrednosti. IMPALA izražava svoju podršku stavu UMG-a u ovom pogledu i napominje da je ovo pitanje koje se odnosi na čitavu industriju.

IMPALA-in rad na reformi striminga i drugim pitanjima digitalnog poslovanja je glavni prioritet za organizaciju. Helen Smit je zaključila: „Rad IMPALA je od vitalnog značaja za evropsku muzičku ekonomiju. Zaposleni u nezavisnom muzičkom sektoru stvaraju preko 80% novih izdanja i radnih mesta u industriji. To je potvrdila i poslednja skupština IMPALA-e prošle godine, ističući da su među ključnim prioritetima udruženja otklanjanje problema 'vrednosnog jaza', kao i dalji razvoj digitalnog tržišta u oblastima sa do sada neiskorišćenim digitalnim potencijalom, kao što je npr. Centralna i Istočna Evropa“.

Preporučene Vesti